Reference

Om Bigro

Bigro Ab (som från tidigare hette Börje Ivars Ab) är en en av de främsta växthusodlingarna i Finland. Här odlas tomater i flera varianter under modernare och energi-sparande tänk med bl.a hjälp av LED-belysning, torv som förbränning och vatten från egen källa. Bigros tomatodlingar håller igång 365 dagar om året och skördar ca 2,7 miljoner tomater varje år. 

 

Situation och behov

Då företaget funderade på att byta namn till Bigro blev det också aktuellt att fundera ut en passande logo och bygga upp brandet just kring det nya namnet. För att också lyfta fram växthusodligen lite mera och ge ut lite mer information kring Bigros levande och växande odling önskade man också bygga upp en webbsida för att kunna visa omvärlden vad Bigro gör. Tanken om en egen webbsida växte fram. 

 

Projekt

Först och främst bollades idéer kring kundens vision av hur brandet skulle se ut. Logo-variationer arbetades fram och senare började även en webbsida layoutas och struktureras upp. Planen var att göra sidan enkel och mer åt det minimalistiska hållet, med tydligt budskap och så byggdes även sidan upp. Den enkla kartan uppe på sidan gjordes klick-bar för att ge besökaren möjlighet att läsa om de specifika delarna i växthusodlingen. 

Vi drog även ut för att fotografera hos Bigro för att ge besökarna på hemsidan en så verklighetstrogen bild utav företaget som möjligt. 

 

 

Needs & goal: 
  • Logo och brand
  • Webbsida med klickbar karta över anläggningen
  • Fotografering
Client: 
Bigro
Services: 
Bilder och innehåll
Design
Graafisk profil / logo
Webbsidor